I disse dage står nærmest samtlige af Danmarks TV-udbydere i kø for at fortælle om nye tiltag, der gør det muligt selv at sammensætte en Tv-pakke. Hos PowerNet valgte man allerede for år tilbage at sætte prop i kanalspildet ved at tilbyde erhvervskunderne Tv á la carte.
Den massive mediedækning undrer seniorkonsulent Ole K. Rasmussen hos PowerNet. ”At dømme ud fra den spalteplads medierne giver tv-selskabernes nyhed om, at privat- som erhvervskunder selv kan sammensætte tv-pakken, så kan jeg forstå, at vi vel har Danmarks bedst bevarede hemmelighed, qua det faktum, at Tv á la carte er, hvad vi har tilbudt vores kunder i årevis. Vi startede tidligt et samarbejde med Canal Digital Danmark, hvor vi konstruerede en helt unik og erhvervsrettet konstruktion, som skulle fremtidssikre vores erhvervskunders tv-løsning.
Udgangspunktet var jo, at produktet skulle være mere fleksibelt, da vi havde en forestilling om, at vores erhvervskunder inden for en kort tidshorisont ville efterspørge et billigere- og mere fleksibelt produkt. Den antagelse blev senere understøttet af en undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk, som påpegede, at tre ud af fire danskere betaler for flere tv-kanaler, end de har brug for. Denne tendens møder vi også hos vores erhvervskunder, som selvfølgelig heller ikke ønsker at betale for en vare, de ikke benytter fuldt ud”.
Også billigere for erhvervskunder
Ud over det faktum, at PowerNet, i samarbejde med Canal Digital Danmark, er first movers i forhold til at tilbyde erhvervskunderne Tv á la carte, så har Vibeke Bredsgaard Petersen fra Canal Digital Danmark også et bud på, hvorfor Powernets IPTV-løsning er blevet en succes. ”PowerNet har været i markedet tidligt, så set i det lys har de været visionære og står i dag med et ret unikt produkt. At selve løsningen har været en succes, tror jeg primært skyldes, at erhvervskunderne får adgang til et system, som let lader sig adaptere til det netværk de har og som samtidig tilbyder en række funktioner, som de ikke har adgang til i dag.
Yderligere har det vist sig, at opstartsprocessen er logistisk overskuelig og at signalerne kan leveres på både eksisterende antennestik, men også via internetkabler. De elementer bidrager selvfølgelig til, at vi i samarbejde kan præsentere et stærkt erhvervsprodukt, så vi har været- og er glade for samarbejdet med PowerNet, som er en solid medspiller i et marked, hvor kunderne mere end nogensinde før kræver stabilitet til en overkommelig pris”.
Kilde: PowerNet ApS