TV ØST bliver fra tirsdag den samlende betegnelse for tv-stationens regionale medieaktiviteter.
Det nye navn og det nye logo præger nu tv-kanalerne, hjemmesiden, biler og bygning. Det sker for at komme seere og brugere i møde, fordi de i årevis har kaldt tvstationen for TV ØST og kun i sjælden grad kalder den TV2 ØST.
“Vi har en mission om at sætte hverdagslivet i centrum og det forudsætter, at vi altid er i øjenhøjde med vores seere, og når de ser os som TV ØST, så ligger det lige for at komme dem i møde, så vi går i takt”, siger direktør Vagn Petersen.
Det nye logo er samtidig en cementering af, at stationens egen 24 timers kanal er et vigtigt omdrejningspunkt for tv-stationens fremtidige udvikling. Her er det nye logo suppleret med et helt nyt moderne kanaldesign, som understreger TV ØST’s position som fuldskala regional kanal.
“Det er på vores egen kanal, at vi har pladsen til at udvikle og eksperimentere uden at skulle vige for andre, sådan som det sker i de såkaldte “vinduer” på TV 2’s hovedkanal. Her er vores sendetid skarpt udmålt, og vi må ofte vige for hensynet til TV 2’s ønsker og planer”, siger Vagn Petersen.
“Med det ny navn og det nye logo kan vi styrke identiteten for vores egen kanal og sørge for, at den står stærkere i den benhårde konkurrence om seernes gunst.”
Allerede i kanalens tredje år er den på vej til at indfri målsætningen om en rating på 2 procent og en share på 4 procent i en absolutte prime time kl. 20.00. Faktisk er der dage, hvor TV ØST’s egen kanal har flere seere end både TV 2 og DR1.
“Det er fantastisk, og viser, at folk gerne vil se fjernsyn fra der, hvor de bor. Derfor er det også ærgerligt, at partierne bag det nye medieforlig ikke havde mere til overs for vores arbejde med at komme helt tæt på danskerne og beskrive hverdagslivet i vores område”, siger Vagn Petersen.
“Men den politiske mavepuster får os ikke til at give op. Den kendsgerning, at vi nu smider 2-tallet er også et udtryk for, at vi er parate til at stå på egne ben og slås for at kunne tilbyde folk i vores område mere regionalt dansk indhold.”